סביב שנות כהונתו של הנשיא קנדי ארה"ב הפוליטיקה הפנימית של ארה"ב געשה:
קבוצות מגדר כגון אוכלוסיית כהי העור – AFRO-AMERICANS דרשו לקבל מהממשל הלבן הכרה והוקרה לצד שוויון זכויות. תהליך חברתי-אזרחי זה החל בימי הנשיא לינקולן ולא הסתיים עד היום למרות נוכחותה של משפחת אובמה, כהת העור, בבית הלבן.
במסע הבחירות של קנדי לנשיאות נעשה שימוש לראשונה בטלוויזיה ככלי לעיצוב דעת הקהל והשפעה על תוצאות הבחירות. תכוניות הטלוויזיה היומיות והפרסומות של נותני החסות הופנו אל עקרות הבית בשנים אחרי המלחמה על מנת למקד אותן כקהל צרכנים ולחנכן מחדש לייעודן החברתי בתום המלחמה.