הצורך בבגדים מופיע לראשונה בסיפור גן העדן, רגע לאחר הנגיסה מפרי עץ הדעת. הצורך ליצור מעטפת לגוף, להגנה ושמירה על חום הכרחי לכולנו לקיומנו. בעבר, מגוון החומרים והסגנונות היו מוגבלים למקום המחייה. כל קהילה יצרה את הבגדים שייצגו וסמלו את הזהות והתרבות המקומית. בעידן המודרני עומדים בפניה מעצבים אין סוף חומרים ומקורות השראה לטובת יצירת קולקציית הבגדים הבאה שתוצג על המסלול.
בהרצאות נלמד על המעצבים, החדשנות ומקורות ההשפעה של המעצבים שהחליטו והגדירו מה נלבש. באתר זה מגוון מעצבים ואופנאיות משפיעים כמו פול פוארו, ייבס סאן לוריין , קוקו שאנל, קרל לגרפלד, ג'יאני ורסצ'ה ועוד.
מוזיאון איב סן לורין במרקש מרוקו
המעצב האלג'יראי איב סן לוריין מצא במרוקו, בעיר מרקש בית שהזכיר לו את מולדתו באלגי'ר.
בשנת 1980 הוא החליט להציל מכרישי נדל"ן מתחם קסום ומוזנח, גן בוטני שבמקור הוקם עי ידי
צייר צרפתי בשם ג'ק מז'ורל, שטיפח באהבה את המתחם במשך ארבעים שנה, עד למותו.
מוזאונים כהשראה לעיצוב בגדים – מסע מקוון בין 6 מוזאונים בפריז
בהרצאה נעקוב אחר המסלול שעשה הילד החולמני מאלג'יר
ועד שכבש את פסגת עולם החייטות העילית בצרפת ובעולם כולו.
PAUL POIRET מלך עולם האופנה הפריזאי
מלך עולם האופנה הפריזאי, בשנים סביב מלחמת העולם הראשונה,
יסד מותג בין לאומי לאופנה, בושם וריהוט שיועד לאלפיון העליון
ולבתי האצולה האירופיים.
מפגש עם בית האופנה של קוקו שנל
המעצבת שתרגמה את ארון הבגדים הגברי לטובת האשה המודרנית
והמציאה את השמלה השחורה הקטנה
"על מענה לצורך, זיהוי פוטנציאל שיווקי, עיצוב ויצירתיות:
הקשר בין הקיסרית יוג'ין (רעייתו של הקיסר בונפרטה), תעלת סואץ,
בית אופנה בריטי בשם WORTH והמותג לואי ויטון"
קיסרית צרפת אז'ני דה מונטיז'ו (Eugénie de Montijo)
1869 נחפרה תעלת סואץ בניהולה של צרפת. שולם שוחד אדיר לסולטן התורכי שהיה "בעל הבית"
של מצרים והבטיחו לו שיהיה נוכח בכל הכיבודים באירוע הפתיחה של התעלה.
מדובר כמובן באירוע גלובלי, מכונן שהשפעותיו שינו לנצח את עולמות המסחר, התיירות הכלכלה
באמצעות שימוש בכלי חפירה מודרניים על גיאוגרפית כדור הארץ.
נוכחותם של הקיסר והקיסרית נידרש כנותני החסות. האירוע נמשך 3 שבועות.
בפריז באותה תקופה פעל חייט בריטי ! בשם CHARLES WORTH.
היו לו רעיונות לחידוש העיצוב של השמלה שנלבשה דאז, ללא הצלחה יתרה.
לרעייתו היה רעיון שצריך למצוא את הדוגמנית -שתלבש ותציג את היצירות שלהם במסגרת חצר הארמון –
והמוצר שלהם יהפוך ללהיט.
הם פנו לאשת השגריר האוסטרי שהתלהבה ללבוש יצירה מקורית וחדשנית לאירוע בארמון.
לה הייתה גישה ישירה לאשת הקיסר, יוגי'ן – שהיתה פשניסטה רצינית.
הקיסרית התלהבה מעיצוב השמלה המודרנית – למרות שנעשתה ע"י בריטי –
ורצתה עוד כאלו לאירוע במצרים -התשוקה להראות חדשה,
מודרנית, אחרת הוא כל כך ברור, לכולנו !
המחיר המקורי של שמלה כזו היה 200 פרנק. אחרי שהקיסרית הפכה "לדוגמנית הבית",
העלות לפריט בודד עלה ל 2000! פרנק.
הקיסרית הזמינה 200 שמלות נזקקו לתיבות מיוחדות שטרם הומצאו כדי לשנע אותן בבטחה ליעד.
כאן נכנס לעלילה הנגר\מעצב מזוודות לואי ויטון.
לראשונה היו ארגזים שהבטיחו את השינוע של הקרגו היקר.
על כל זאת ועוד הרבה – בהרצאה