VIVE LA FRANCE
פריז = "עמק הסיליקון" של אמנות, תרבות ושירה
מפגש פסגה בין פיקסו ורודן
תערוכה נהדרת של שני היוצרים שהתקיימה במקביל במוזיאון פיקסו ובמוזיאון רודן.
"כל ילד הוא אמן. הבעיה היא להישאר אמן אחרי שגדלת" (פאבלו פיקאסו)
אמאדאו מודיליאני
יוצר מבריק וחדשן בעל הרס עצמי שנגע בגאונות ונישרף בלהבה של עצמו
מארק שגאל
זכרונות מהעיירה היהודית ברוסיה מעובדים בייצוג דימויים סוראליסטים של כנר על הגג ופרות מעופפות.
חיים סוטין
צייר שחווה הכל ללא שריון , הרעידות והטירוף השפיעו על מקצב מכחולו – כמפסל בצבע
בעקבות אומנים המציירים את פרובנס, צרפת
כשמתבוננים ביצירת אמנות אנחנו חווים את העולם מבעד לעיניים של הזולת.
במקרה שלנו, הזולת הוא צייר. הטבע מהווה את נקודת זינוק לבריאת היצירה.
נצא לטייל בפרובנס בעקבות הציורים של קלוד מונה, פייר אוגוסט רנואר, פול
סזאן, אנרי מטיס, וינסנט ואן גוך ומארק שאגל.
מורדות עם מכחול
מפגש עם כח ציירות נשי שדרשו וקיבלו הכרה והוקרה לצייר בשפת האימפרסיוניזם
נפוליאון כגאון ביחצ"ניות
פרוטוקול העבודה כדי להגיע מאנונימיות לכס המלכות
אלברטו ג'קומטי
ייצוג אדם וחוה המודרניים בעולם לאחר פצצת האטום
פול סזאן
חזרה לבסיס: על שימוש בצורות גיאומטריות בטבע ובאמנות
אנרי מטיס
משחקים בצבע, בצורות ודמיות שקפצו מתוך הקנווס לריקוד כשחלקן עשויות ממגזרות נייר
פול גוגן
גן העדן נימצא בין אזניי ואותו אצור סביב
תשעה שבועות קשוחים בצוותא של ואן גוך וגוגן בצרפת
כששני הגאונים חלקו דירה, היו אנונימיים, יצירות ששוות מליונים נוצרו.
המפגש של שני גברים בעלי אופי הפוך הוביל לפיצוץ וכריתת אוזן
פייר אוגוסט רנואר
הציר שעיבד פסטלים ליצירות מופת מתוקות וחלומיות
רנה מגריט
צייר בעל ראיה מיוחדת – סוראליסטית – של המציאות.
הוא משלב את המוכר באופן מפתיע ויוצר מפגש עם מציאות אחרת, סוראליסטית.
מוזמנים לחוות את המציאות מחדש.
"על מענה לצורך, זיהוי פוטנציאל שיווקי, עיצוב ויצירתיות:
הקשר בין הקיסרית יוג'ין (רעייתו של הקיסר בונפרטה), תעלת סואץ,
בית אופנה בריטי בשם WORTH והמותג לואי ויטון"
קיסרית צרפת אז'ני דה מונטיז'ו (Eugénie de Montijo)
1869 נחפרה תעלת סואץ בניהולה של צרפת. שולם שוחד אדיר לסולטן התורכי שהיה "בעל הבית"
של מצרים והבטיחו לו שיהיה נוכח בכל הכיבודים באירוע הפתיחה של התעלה.
מדובר כמובן באירוע גלובלי, מכונן שהשפעותיו שינו לנצח את עולמות המסחר, התיירות הכלכלה
באמצעות שימוש בכלי חפירה מודרניים על גיאוגרפית כדור הארץ.
נוכחותם של הקיסר והקיסרית נידרש כנותני החסות. האירוע נמשך 3 שבועות.
בפריז באותה תקופה פעל חייט בריטי ! בשם CHARLES WORTH.
היו לו רעיונות לחידוש העיצוב של השמלה שנלבשה דאז, ללא הצלחה יתרה.
לרעייתו היה רעיון שצריך למצוא את הדוגמנית -שתלבש ותציג את היצירות שלהם במסגרת חצר הארמון –
והמוצר שלהם יהפוך ללהיט.
הם פנו לאשת השגריר האוסטרי שהתלהבה ללבוש יצירה מקורית וחדשנית לאירוע בארמון.
לה הייתה גישה ישירה לאשת הקיסר, יוגי'ן – שהיתה פשניסטה רצינית.
הקיסרית התלהבה מעיצוב השמלה המודרנית – למרות שנעשתה ע"י בריטי –
ורצתה עוד כאלו לאירוע במצרים -התשוקה להראות חדשה,
מודרנית, אחרת הוא כל כך ברור, לכולנו !
המחיר המקורי של שמלה כזו היה 200 פרנק. אחרי שהקיסרית הפכה "לדוגמנית הבית",
העלות לפריט בודד עלה ל 2000! פרנק.
הקיסרית הזמינה 200 שמלות נזקקו לתיבות מיוחדות שטרם הומצאו כדי לשנע אותן בבטחה ליעד.
כאן נכנס לעלילה הנגר\מעצב מזוודות לואי ויטון.
לראשונה היו ארגזים שהבטיחו את השינוע של הקרגו היקר.
על כל זאת ועוד הרבה – בהרצאה